Завдяки приходу інтернет технологій став можливим швидкий обмін інформацією та, як наслідок, всі процеси в суспільстві почали прискорюватися. Стиль спілкування поступово змінюється і зміни особливо видно серед підростаючого покоління. Влада вирішила прийняти їх на законодавчому рівні, і в Україні набув чинності закон про повну загальну середню освіту. Його основні положення вже відомі і широко обговорювалися. Ми ж зупинимося на перспективах саме для школярів.
Вводиться поступовий перехід від предмета до дитини. Це означає, що в центрі всієї концепції опиняється саме дитина, зі своїми потребами і нахилами. Такий підхід дозволяє врахувати інтереси кожної дитини, виділити сильні і слабкі сторони і зосередитися на гармонійному розвитку особистості.
Гарантується і розширюється право школяра на освіту. Це стосується також інклюзивної освіти, освіти в рамках медустанов, а також дає можливість побудови індивідуальної освітньої траєкторії. Що, по суті, означає можливість формувати індивідуальний графік і інтенсивність навчання в рамках шкільної програми.
З урахуванням сказаного, список шкільних предметів, наведений нижче, можна буде розширювати і видозмінювати. Тобто можна скорочувати власний навчальний план в разі інклюзивної освіти або ж враховувати позашкільні заняття взаємозаліком. А можна вибирати додаткові предмети і робити упор на предмети на користь майбутньої професії.
Нижче наведені шкільні предмети за класами. При необхідності, в рамках нового законодавства, можлива побудова індивідуальної траєкторії – навчального плану для школяра.